fredag 14. januar 2011

Gardin-tips!

Var en tur innom "Kid" for å se om de hadde noe interresant på salg. Jeg fant gardiner til kjøkkenet. Pakken inneholdt "Cafè-fag" dvs en kort kappe som er tenkt øverst i vinduet og to lange sidekapper som skal  utgjøre nederste delen av vinduet. Jeg syntes det passet dårlig i mine gammeldagse vinduer- utsikten hadde blitt for dårlig- og jeg må jo kunne se ut på den fine naturen! :)

Løsningen var å dele den korte topp-kappen i to og sette denne på stang nederst i vinduet.
En lang sidekappe ble til en lift-gardin øverst i vinduet, jeg hadde noe hvitt stoff liggende som jeg laget lange hvite remser av, så rullet jeg opp gardinen og festet den med det hvite stoffet.

Ble veldig koselig!

Og på denne måten fikk jeg gardiner til to vinduer, for kun 99,- pr. vindu og ennå har jeg nok stoff (to lange sidekapper) til overs, som jeg kan trekke om kjøkkenstolene med- det er neste prosjekt! :)

Ha en god dag!!


Bildet som kunsteren, Camilla Sørensen, har malt
fikk sin velfortjente plass på kjøkkenet også!

2 kommentarer:

  1. kjempe lur du .det var fint.

    SvarSlett
  2. sylvia amundrødsøndag, 16 januar, 2011

    Så fint det var :o))

    SvarSlett