søndag 5. februar 2012

Venner

Venner kan være så mangt!

Det siste året har jeg erfart at vennskap er snodige greier... 

Jeg er heldig som har mange venner, noen gode og andre mindre gode.. de jeg trodde var mine beste venner har blitt avslørt å være kun bekjente, noe som knappest kan kalles en venn.... Og noen av mine nye bekjentskaper, som jeg selv anså for å være bekjente, viser seg å være mine mest fortrolige og anse meg som sin bestevenn!

Vennskap kan virkelig overaske, både i positiv og negativ forstand!

Vennen du ikke har sett på evigheter kan være den vennen du vil være mest fortrolig med og åpne deg mest for- for når dere møtes kan det være som om det var igår!! Hærlig :) Jeg har en slik!

En annen kan være av det slaget som kun er venn med deg når den selv trenger det... og ikke gi deg et livstegn om du ikke selv tar kontakt med vedkommende... Jeg har en slik også!

Et vennskap kan være som en slags "kjærlighet ved første blikk"- det sier bare "pang" så er dere bestiser! Jeg har en slik også!

Noen ganger vokser det beste vennskapet ut av et langt og kjedelig forspill, og uten at du merker det så kjenner dere hverandre bedre enn noen andre og har et solid vennskap uten at det overhodet var planlagt og egentlig ønsket :) Merkelige greier!

Også har man barndomsvennene-som bare alltid har vært der!

Og familien, søsteren eller broren, som må være venn både fordi de har det som sin plikt og fordi det er helt naturlig og noe av det beste de kan- jeg har heldigvis flere slike :)

Og sist men ikke minst de firbeinte vennene, de som hører de gladeste og de tristeste og de rareste historiene, de som er sjelesørgere, verdens beste lyttere- og oppmuntrere, i de fleste situasjoner
- jeg har slike også!

Venner og vennskap er rare greier, man har venner av ulike dimensjoner, jobbvenner som er de beste fra ni til fire, man har en venn for hesteprat, en for hundeprat, en for skjiitprat (ofte en nordlænning), en for gutteprat og de beste vennene for alt!!

Det gjelder å velge venner med hjertet,
men finner hjernen ut at hjertet har valgt feil så går det alltids an å omprioritere...
Øs med energien din til de vennene som viser seg være de beste, og som gir av sin energi til deg! 

og husk,
at den neste fremmede du møter kan bli din nye beste venn!

1 kommentar:

  1. Herlig !!!!!
    Du er iallfall en av mine beste venner .... Heldig med søstera jeg ❤
    Klem

    SvarSlett